Tuesday, December 5, 2017

Volkswagen-logo Betekenis en geschiedenis

Volkswagen is een van de wereldleiders in de auto-industrie en de grootste Europese autofabrikant. De geschiedenis van het bedrijf is echter niet zo lang als men zou denken en dateert uit de jaren 1930, toen de Duitse regering op zoek was naar een betaalbare gezinsauto om aan de behoeften van de mensen te voldoen. Het concept van wat later de legendarische Kever werd, werd geïntroduceerd door Ferdinand Porsche voor de Tweede Wereldoorlog, maar de nieuwe autofabrikant, Volkswagen of The People's Car, werd pas in 1946 opgericht.

Het bedrijf werd het symbool van de Duitse naoorlogse restauratie en het budget Volkswagen Beetle werd een grote commerciële hit in Europa en over de oceaan en versloeg het verkooprecord van de Ford Model T, met meer dan 15 miljoen eenheden in 1972 en 21 miljoen in totaal. Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Wolfsburg, de stad die speciaal is gebouwd om de fabriek te bedienen, ging door met het lanceren van andere bestverkochte modellen, zoals Polo, Golf en Passat. Volkswagen is ook succesvol in segmenten voor commercieel vervoer, SUV en kleine stadsauto's. Het bedrijf is momenteel eigenaar van merken als Audi, Skoda, SEAT, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Ducati en Scania.


Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen Logo

Volkswagen auto embleem

Het allereerste logo van Volkswagen bevatte een VW-inscriptie en het zwarte symbool, geïnspireerd op de nazi-livrei. Dit laatste werd echter weggelaten toen de oorlog voorbij was en het VW-teken in een zwarte cirkel was ingebed. In 1967 kreeg het embleem een ​​nieuw kleurenschema omdat zwart werd vervangen door lichtblauw, waardoor een vriendelijk globaal beeld ontstond. In 1978 gebeurde er nog een verandering toen de kleuren van het logo werden omgekeerd. De VW-letters werden wit en werden op een blauwe achtergrond geplaatst. In 1995 werd de blauwe kleur dieper, terwijl de laatste update het logo 3D-tinten en zilveren tinten opleverde. Opmerkelijk is dat het VW-bord zelf sinds de jaren dertig vrijwel intact is gebleven. Vandaag symboliseert het de Duitse technische uitmuntendheid en commercieel succes over de hele wereld.

Previous Post
Next Post

post written by:

0 comments: